2 stolta killar var hos oss i måndags och berättade historien om deras klubb, Proud Taekwondo, och hur träning gav dem möjlighet att lära sig språket och hitta sin roll i det svenska samhället. Från Afghanistan till Sverige är det långt, både kulturellt och språkligt, men idrott förenar på många plan. Istället för att träna i olika klubbar gick 6 killar samman 2022 och startade en egen klubb, med mottot att alla ska ha råd att vara med. Klubben omfattar redan 120 tjejer och killar i åldrarna 7-21 som får lära sig disciplin, respekt och ödmjukhet. Tack till Suleiman och Wahab för er berättelse, vi önskar er allt gott i ert fortsatta värv i Sverige.

Imorgon har vi ett nytt spännande föredrag, ordförande i stadsbyggnadsnämnden, Alexander Svensson, berättar om hur Helsingborg ska fortsätta växa. Varmt välkomna kl 7.30.