I måndags, 15 januari, hade vi besök av rutinerade rotarianen Jan Tengzelius, medlem i Höganäs RK. Jan har arbetat på Höganäs AB och är numera engagerad i Jernkontoret, en branschorganisation för företag i Sverige som tillverkar järn och stål. Metallpulver är en liten nisch som inte är så välkänd men omsätter drygt 57 miljoner per år. Det hela startade i just Höganäs för 100 år sedan då kol av dålig kvalitet blandades med järnmalm och något som kallades järnsvamp skapades. En intressant föreläsning om detta för många okända material som finns där vi minst anar det. Tack Jan!

Imorgon lyssnar vi till Eva Lindgrens spännande historia när hon håller sitt egoföredrag.
OBS, vi kommer hålla till på Scandic Oceanhamnen men starttiden är precis som vanligt kl 7.30. Väl mött.