I måndags fick vi möjlighet att officiellt välkomna Nihad till oss med Rotarymärke och namnskylt. Därtill höll han sitt egoföredrag där vi fick lära känna honom bättre. Uppväxt i Bosnien där skolgång och början på den varierande yrkeskarriären grundades inom lumpen och polisväsendet, för att komma ensam som flykting till Sverige -94. Med sin envishet och företagsamhet, från praktik som krukmakare till elingenjör, däremellan busschaufför och fritidspolitiker, till att idag arbeta som biträdande rektor på komvux i Eslöv. Nihad frågar sig fortfarande vad han ska bli när han blir stor...

Varmt välkommen till oss på Berga rotaryklubb!

Kommande vecka får vi en insikt i clownronden. Ett behjärtansvärt föredrag kan vi lova. Välkomna kl 7.30 på måndag.