Vårterminen kickstartades i måndags med egoföredrag av en av våra nyare medlemmar, Jonas Stålhandske Palovaara. Namnet Stålhandske är ett gammalt soldatnamn och Jonas håller den fanan högt sedan unga år, från frivillig ungdom i hemvärnet till att idag vara reservofficer med inriktning på Natofrågor. Huvudsysselsättning är dock som marknadschef på Carlsson &Möller, ett Helsingborgsföretag med bearbetning av plaster.

Familjen består av hustru Kristina, dotter Wilma och katten Pärlan, alla huserar i sköna Vegeholm där de hyr ståndsmässiga Parkvillan, ja när de inte är i Bengtsfors eller Pajala vill säga.

Vid sidan om de många olika föreningar som Jonas är engagerad i, tex reservofficersföreningen, och Försvarsutbildarna, tempelriddarnas och frimurarna, tillbringas gärna fritiden i skogen, antingen med geväret på axeln och älg i siktet, eller svamphinken i näven. Jonas är ett starkt tillskott i vår klubb och Rotary i stort!

Imorgon får vi ännu ett intressant föredrag då vi får höra om pulvermetallurgi och dess 100-åriga historia. Välkomna på inledande frukost kl 7.30 och sedan föredrag kl 8.