Härligaste Rotarykamrater- i härligaste frukostklubben!
Våren är kommen på allvar och istället för att häcka inomhus kan vi gå ut och njuta av det fina vädret. Vi har ju inga restriktioner mot att gå ut i friska luften eller ta del av samhället i övrigt- bara vi ser till att hålla avstånd. Det hoppas jag att ni gör!

När det gäller inomhusaktiviteter och sammankomster ska vi vara fortsatt försiktiga. Styrelsen har därmed på styrelsemötet häromdagen beslutat i enlighet med distriktets rekommendation att resten av innevarande rotaryårs fysiska möten ställs in. Vi vill dock gärna se er på ett webbmöte den 18 maj kl 18.00- 19.00. Vi kommer inte ha någon föredragshållare utan det blir ett möte där vi får chansen att se varandra igen, även fast det blir på en datorskärm, och vi kan prata om vad som hänt sedan vi sågs sist. Vi kan ju kalla det för ett ”dialogmöte” i all enkelhet. Jag hoppas att ni loggar in! Länk och inloggningsuppgifter kommer från Tomas Andrén inom kort.

Jag passar också på att tipsa er om att det finns några klubbar i distriktet som har webbmöten med föredrag. Se på distriktets https://rotary2390.se/events/calendar om det finns något som lockar lite extra. Även distriktets arrangemang kommer ske digitalt, t ex PETS som redan ligger uppe för envar att kolla på, men snart kommer även årets distriktssamråd på nätet. Mer info kommer inom kort om den aktiviteten.

Till dess önskar jag er en fortsatt härlig vår, hoppas vi ses i datorn den 18 maj.