HIF inför den allsvenska säsongen
Föredragshållare Reda Chahrour
Reda Chahrour arbetar med HIFs nätverk, B2B och även hela privatmarknaden HIF rankas som det tolfte största varumärket inom idrott i Sverige.
HIF hade några tuffa ekonomiska år 2015-2018 men efter dessa år tillträdde en ny ledning och ny klubbdirektör.
Ledningen har satt 6 fokusområden
Ekonomi - Förtroende
Samhällsengagemang - Hållbarhet
Dam/Flickfotboll - Jämställdhet
Marknad/Sponsorer - Utveckling
Publik - Engagemang
Transferintäkter - Möjligheter
HIF jobbar mycket aktivt med samhällsengagemang. De har siktat in sig på tre utsatta områden i Helsingborg - Fredriksdal, Drottninghög och Dalhem.
De har skapat fritids dit alla barn är välkomna, där de bl a har spontanfotboll 3 dagar i veckan.
Idag har de 100 flickor i åldern 6-13 år som tränar fotboll, varav hälften kommer från dessa 3 utsatta områden.
HIF är även engagerade i arbetsprojekt i samråd med sponsorer, där ungdomar får komma till arbetsplatser för att se och lära sig vad det innebär att jobba inom olika områden.
Budget för 2022 är 65-70 MSEK i omsättning. Huvudintäkt kommer från TV-intäkter.
Transferintäkter är numera en bonus i budgeten och inte något man räknar med för att budgeten skall gå ihop.
HIF jobbar med 5-årsplaner som revideras årligen. Dessa planer genomsyrar hela föreningen i alla lag.
Vi fick inget tips på hur HIF kommer klara sig i allsvenskan, men en givande morgonstund med många frågor från medlemmarna.
Vid pennan,
Håkan Bergendorff
#helsingborgbergarotaryklubb #rotary #rotary2390 #rotarydistrict2390 #scandichotels #serviceaboveself #helsingborg #berga #helsingborgberga #tioklubbarna #rotaryinternational #sunriseclub #breakfastclub #rotarybreakfast #rotarybreakfastclub #rotarysunrise #rotarysunriseclub #rotarymorning #rotarymorningclub #rotaryfrukost #rotaryförstafrukost #rotaryhelsingborgförstafrukost #rotaryfrukostklubb #aurora #rotaryaurora #rotaryauroraclub #rotarysunup #sunup #rotarysunupclub #theoriginalbusinessnetwork