28 förväntansfulla och morgonpigga deltagare från flera olika klubbar mötte upp på Vasatorps Golfklubb.
Efter en riktigt härlig frukost på uteserveringen tog klubbchef Pelle Sättare över och pratade om golf ur ett hälsoperspektiv. Under 2020 har antalet spelade golfrundor i Sverige nästan fördubblats 2020 jämfört med 2019. Coronasäkert, många som varit permitterade, stor nyrekrytering, oerhört socialt och lagom ansträngande.Pelle betonade särskilt att golfen passar för alla åldrar.

Andreas Waldh, PGA-pro och tränare på Vasatorp gav värdefulla tips och tog kål på många myter.
Ta inte i! Jo, se till att ha så hög hastighet på klubban du bara kan. Men vrid upp.
Stå med både vänster och höger fot som en anka. Blir lättare vrida upp och svinga igenom
En riktigt givande inledning på det nya rotaryåret, med många skratt.

Därefter fortsatte 17 st med nio hål på Vasatorps Allébana.

Det blir fler Rotarygolfträffar på Vasatorp. Håll utkik.

Helsingborg-Berga Rotaryklubb: Klubben med fokus på friskvård och hälsa.