Distriktsguvernören Ulf Bingsgård besökte oss denna veckan och berättade bland annat om årets internationella tema - Imagine Rotary. RI president Jennifer Jones vill att vi släpper vårt fokus på "siffermål" med fler medlemmar utan snarare fokuserar mer på medlemsvård och bibehållande av befintliga medlemmar.

24 oktober är World Polio Day. Ulf hade med sig pennor som ser ut som en spruta. För den nätta kostnaden 20 kr för en penna kan ett barn få vaccin mot denna förlamande sjukdom. Klubben köpte 50 pennor på studs som kommer delas ut till våra föreläsare och gäster med informationen att nu är de med och räddar ett barn någonstans i världen.

Nästa vecka har vi samrådsmöte. God uppslutning hoppas vi på för det handlar om klubbens framtid. Hur gör vi vår klubb oemotståndlig?